övningar/schema

Har ju hört att en del lägger upp kroppen på detta vis:

- Framsida
- Baksida

Undra om detta är ett bra sätt eller ska man typ köra:

- Överkropp
- Underkropp

Det är ju frågan?! Kanske får testa båda två och se vad som passar mig bäst. =P Ska också lägga in kondotion med. eller om jag kör de samtidigt som dessa två träningspass. hmm, tål att tänkas på. =P

Här kommer ialla fall lite övningar jag har hittat på nätet och utifrån mig och den träning jag kör nu! Rätt mig gärna om ni ser något tokigt! ;)


Axlar:

- Axel lyft (med hantlar) : Där du drar upp axlarna mot öronen.
- Axelpress (skivstång, hantlar)
- Armhävningar

Triceps:

- Dips
- Smala armhävningar
- Smala bänkpress : Med stång ner mot magen.
- Hantel/viktplatta : Ner bakom huvudet

Biceps:

- Curl : Med stång eller hantlar

Bröst:

- Armhävningar : vanliga på knä/fötterna eller med fötterna på bänk
- Bänkpress
- Liggandes på bänk, ha ett par hantlar och stäck upp dom mot taket, och sedan rakt ut på sidorna och upp igen.

Lägger i mer senare, har tyvärr en pipande vovvsing här brevid mig som vill ut på promenad. Så de är väl lika bra att göra de! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0