Ett hårfall!

Först så ska jag beskriva lite hur denna tjejs hår ser ut. Och sedan ge lite olika tips på vad hon kan göra med det. För att få det bättre och även för att det ska se friskare ut.! Men som jag skrev i det förra inlägget så glömde jag kameran hemma. Så jag får lägga in lite bilder senare.!

Fall 1:

Utgångsläge: Ljust, väldigt ljust. Med en liten utväxt.
Önskemål: Mörkbrunt hår, med ev. hårförlängning för att få det längre.
Hennes fråga!?: "kanske kunde slinga håret, kanske hemma? i mörka slingor. Smala, många så det blir liksom lite mörkare och utväxten inte syns..?"

Hon säger också att hennes hår är väldigt risigt. Då hon har färgat det många gånger. Men på senare tid har hon bara gjort utväxten.

Mitt tips till dig Linda:

Jag kan börja med att säga att försök att göra så lite som möjligt hemma. Vänd dig till oss profs som kan och vet vad sakerna vi håller på med i håret funkar. Det kan bli Väldigt fel ibland när man gör det hemma. Och inte minst blir det knas när ni väl kommer till oss och vill ha hjälp. Affärernas produkter/färger osv innehåller inte samma saker som de som används på frisörsalonger. Så änd dig till en salong. Det kanske kostar lite, men det är det värt i längden. Tro mig!

Att göra mörka slingor i ett ljust hår är ganska svårt. Metoden är inte svår i sig, utan det är att få resultatet att se perfekt och precis som man vill ha det. Men om man vill prova sig på så skulle jag tipsa om att lägga i Tonade mörka slingor. Men då ta en nyans som är lik din egen hårfärg till en början. Risken är att om man är för ljus och vill bli mörkbrun så kan det se "grått/Matt" ut. Och det vill man inte! Så det är mitt tips, om man inte vill färga hela håret på en gång utan att man vill göra slingor. Så är det nog det bästa sättet.

En sak som jag kan säga är att om håret är väldigt slitet och man går på färg eller blekning så ta Endast i utväxten. Man sparar på hårets kvalité då. Det hår som redan har vuxit ut kan man inte "Laga" Utan man kan bara skydda det. Tänk på det.!

Råd & Tips: Är man en tjej som färgar/bleker eller grejar väldigt mycket med sitt hår så behöver håret fukt MYCKET Fukt! Och fukten får man från ex balsam, inpackning eller olika fuktbevarande produkter som finns hos frisörerna att köpa.

Ett annat tips som är väldigt bra att ha, är en produkt som skyddar håret mot Värme. Och ett värmeskydd skyddar håret från att torka ut. Det är nästan ett måste om man fönar, Plattar eller lockar sitt hår. Även på sommaren då man vistas mycket i solen så är ett värmeskydd bra att ha med sig och anväda. Oftast i alla värmeskydd så innehåller de ochså ett skydd mot UV-strålning. Så om man nu utsätter sitt hår för mycket värme och sol så är en sådan produkt ett måste!

Det sista tipset jag har är att om man tycker att man har ett väldigt slitet hår så ska det klippas. Ju mer regelbundet håret klipps desto bättre kvalité får man. Många tror eller säger : " jag vill ha långt hår, då kan ja ju inte klippa det." Men det är lite fel. För om man inte klipper det så kryper bara det slitna mer och mer upp. Och på så sätt så får man ett mer slitet hår än om man hade gått och klippt sig lite oftare.!

---------------------------------------------------------------------


Ska som sagt lägga upp lite bilder på lite produkter som enligt mig är väldigt bra! =)
Hoppas ni hittade något bra i detta inlägg och jag hoppas att fler kan be om lite sånna här tips. Bara att fråga så ska jag se vad jag kan göra! =)




Kommentarer
Postat av: Malin

Svar:

Tack så mycket för tipset! :) vad bra du förklarade.

Kram på dig!

2010-04-11 @ 13:08:40
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: tack tack :) kram på dig!

2010-04-11 @ 21:08:04
URL: http://chickity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0